We kennen het allemaal: je hebt snel hulp nodig van de klantenservice, maar het telefoonnummer is nergens te vinden. Eerst moet je langs de chatbot en vragen om een echt mens, en wanneer je dat nummer eindelijk hebt bemachtigd, wacht je rustig nog 50 minuten voordat er iemand opneemt.
1. Echt genieten.
Ik loop nu voor de 4e dag als een zwerver met boodschappentassen door Lyon terwijl de ANWB geen huurauto kan vinden binnen hun budget, en als je in de wacht staat hoor je ‘Waiting on the world to change’, daar hebben ze bij het selecteren van de playlist vast veel lol om gehad.
2. Wachten, wachten en nog meer wachten.
Telefonisch in de wacht bij de huisarts. Inmiddels heb ik naast een vraag ook ouderdomsklachten.
3. Beetje oneerlijk is het wel.
Dag in dag uit platgebeld door agressieve telemarketing, maar als je zèlf contact zoek met een internetprovider sta je 2 uur in de wacht. Wat een leven!
4. Oeps.
Ik bel op hoge poten naar IKEA omdat ze blauwe onderdelen bij mijn beige tv-meubel bezorgd hebben, sta een halfuur in de wacht, word nog pissiger, ben eindelijk aan de beurt, is het eerste wat de medewerker zegt: "Is het niet de blauwe beschermfolie die erop zit?" *gat graaft*
5. Het is echt een ramp tegenwoordig om iemand van de klantenservice aan de lijn te krijgen.
Correct. Als ik tegenwoordig ergens klantenservice voor nodig heb dan pink ik altijd even een traantje weg als het me lukt om uiteindelijk een levend persoon aan de lijn te krijgen, en ben ik in staat om de persoon in kwestie ten huwelijk te vragen. 🤷🏻♀️
6. Volgens mij bestaan die bedrijven niet meer.
Zijn er überhaupt nog bedrijven waarbij je de klantenservice kan bellen en gewoon een persoon aan de lijn krijgt zonder dat je eerst onmogelijke "gesprekken" moet voeren met de virtuele assistant en vervolgens in een keuzemenu beland waar jouw keuze niet in voorkomt?
7. AAAAARGGGHHHHH.
Bij de chat van @ingnl verwijzen ze me door naar de telefonische klantenservice. Ik bel de klantenservice. 📞 ‘Vertel in een paar woorden waarvoor u belt’ 🙎🏼♀️ ‘Ik wil een medewerker spreken’ 📞 ‘Met dat onderwerp kunnen we u ook helpen via de chat’ 😂 #Fail
8. Verschrikkelijk.
Stel je benadert de klantenservice van Rituals en je moet je eerst door dit antwoord heen worstelen voordat je door kunt met je leven.
9. Je snapt het niet.
Als je slechte ervaring met een klantenservice hebt gehad, en je daarna een 'beoordelingsverzoek' ontvangt 😈
10. Wij ook.
Bedrijven die hun andere telefoonnummers dan dat van de klantenservice kennelijk zorgvuldig willen verbergen: ik word er knetter van.
11. Ik ben echt....
Net het meest ongemakkelijke telefoonmoment ooit gehad toen ik dacht dat de klantenservice medewerker een automatisch bandje was en het bandje daarna reageerde met: 'Ik ben geen automatisch bandje ik ben echt'.
12. Dat ging snel.
Belt klantenservice: "De gemiddelde wachttijd bedraagt 9 minuten" Zet telefoon op luidspreker en gaat tandenpoetsen. Na 1 minuut: "Goedemiddag! Waarmee kan ik u helpen?" .... Weet iemand hoe ik tandpasta uit een Iphone 12 krijg? Ik vraag dit voor mijn telefoon.
13. Dat is nog eens leuk.
Ik zit in een klantenservice chat met Barbie. I kid u not.
14. Godsamme.
Ik *bel klantenservice* ... Klantenservice: “er zijn drie wachtenden voor u” ... ... Klantenservice: “er is een wachtende voor u” ... ... ... Klantenservice: “Het is momenteel erg druk, probeer het later nog eens.”
15. Niet tevreden. Doei.
nee, energieleverancier en zorgverzekeraar, ik heb al veel te lang met jullie klantenservice aan de telefoon gezeten, dus ik wil niet nóg meer tijd verspillen aan het invullen van een klanttevredenheidsonderzoek over dat gesprek