Levenservaringen vormen ons en leren ons waar op te letten in verschillende situaties. Die inzichten doe je op in werk, vriendschap, liefde of spontane ontmoetingen. En zo kwam Saartje bij een interessante vraag: Waar letten jullie op door je ervaringen uit het verleden?
1. Saartje stelt dus een interessante vraag!
Als ik in een hotel slaap laat ik mijn kamer altijd keurig achter omdat ik ooit kamermeisje was en daardoor weet wat voor zwijnenstal ze moeten opruimen binnen korte tijd voor heel weinig geld. Waar letten jullie op door je ervaringen uit het verleden?
— Saartje (@eyckenhorst) August 21, 2019
2. Waar letten jullie op door je ervaringen uit het verleden?
Altijd vriendelijk tegen winkel personeel. Ook vroeger gedaan, en is soms echt gestoord hoe mensen zich gedragen.
— Doret (@hetiswa) August 21, 2019
3. En veel mensen blijken dezelfde neigingen te hebben.
Ik doe dat ook, maar dat komt puur door opvoeding. Gaat zover, dat mijn man vaak zegt: je hoeft het bed hier niet op te maken, hoor.
— Karin Snippe (@KarinSnippe2) August 21, 2019
4. Herkenbaar voor velen!
Ik hang in kledingzaken alles weer netjes terug en raap kleding op v d grond die anderen hebben laten liggen.
— Jacqueline Keuning (@keuningcoaching) August 21, 2019
5. Wel zo netjes!
Altijd alles weer netjes terugleggen in een kledingwinkel. Dat mensen er een bende van maken heb ik wel geleerd, niet normaal 😱
— Bianca Bodde (@biancabodde) August 22, 2019
6. Robert kan er ook over meepraten.
Het weggooien van vuilnis. Ik was een tijdje vuilnisman op een pretpark en ik gooi altijd mijn afval + zwerfafval in vuilnisbakken (en meld volle vuilnisbakken).
— Robert Krom 💻🛩🔭 (@maskedfly) August 21, 2019
7. Lief!
Ik heb dat in de horeca! Als bijbaantje altijd in de horeca gewerkt dus ik maak het ze in restaurants en achter de bar zo makkelijk mogelijk 😂
— Rox (@RoxanneWorld) August 23, 2019
8. Wat doen jullie allemaal?
Ik doe werkelijk alles wat hieronder, en waarschijnlijk later ook hierboven, geschreven staat.
— Overthinker ‘Sabr’ (@SabrS4br) August 22, 2019
9. Alles weer netjes.
Ik heb gewerkt bij Zeeman Textiel. Ik vouw dus altijd alles wat ik in winkels heb bekeken weer netjes op zoals het hoort, en leg de stapel weer recht. En hang kleding netjes terug in het rek, met het kledinghangertje de juiste kant op.
— Remke Wiekeraad (@VisionBits) August 22, 2019
10. Supermarktmedewerkers hebben er ook last van!
Ik kan het vaak niet laten de boel een beetje recht te trekken (spiegelen) in de Appie.
— Jippeke 🧙♀️🍀 (@Monstergoldie) August 22, 2019
11. Dat krijg je er nooit meer uit!
Ik heb altijd nog de neiging in de supermarkt te spiegelen. 35 jaar geleden gedaan.
— winkroach 😉 (@winkroach) August 21, 2019
12. Fijn is dat.
Ik breng altijd m’n bordje/kopje mee bij het afrekenen in een koffiebar. Kleine moeite maar vond dat zelf ook altijd chill als barista. En zeker in self service restaurants ruim ik m’n tafel op!
— Marlous v/d Hoogen (@ldosblog) August 22, 2019
13. Zo is dat.
ALTIJD (gemeend) vriendelijk zijn tegen secretaresses, portiers, schoonmakers en anderen die diensten verlenen, maar er niet altijd naar beloond worden, waardering krijgen of onzichtbaar zijn voor mensen.
Kost je niks en je maakt er een ander een beetje blij mee.
— Eric Jensen (@EricJensen020) August 21, 2019
14. Werkze!
Lief zijn tegen horecamensen & ‘werkze nog vandaag’ zeggen.
— Jannet 💙💛 (@JannetHarthoorn) August 21, 2019
15. Zo zien we het graag!
Als ik een website bezoek, scroll ik altijd terug naar boven voor ze te verlaten.
Wel zo netjes voor de volgende bezoeker.— Tom Hermans🤘🌈 (@tomhermans) August 23, 2019