Zit je net lekker in je programmaatje en dan knalt er weer zo’n vreselijk irritante reclame tussendoor! Aaaargh! Maar wat maakt een reclame nou zo storend? Japke stelde de vraag en aan antwoorden geen gebrek. Wat is jouw grootste reclame-ergernis?
1. Japke heeft een interessante vraag!
Nu ik deze hele week voor mijn werk (!) tv mag kijken valt me op hoe ergerlijk reclame nog steeds is. Wat zijn jullie grootste reclame-ergernissen? Het onnodige Engels, de infantiele stemmetjes, de belachelijke claims? En welk product/merk spant de kroon? Benieuwd!
— Japke-d. Bouma (@Japked) August 13, 2020
2. En al snel stromen de reacties binnen. Mark heeft aan één woord genoeg.
Kruidvat.
— Mark van Loo (@Mistervanloo) August 13, 2020
3. Ester slaat de spijker op z’n kop.
De hele serie van Vinted. Hornbach: ik stel me een art director voor die enthousiast aan de communicatieafdeling presenteert: 'en dan trouwt hij met zijn zaag'. Raar vertaalde teksten zoals 'voor vrouwen over 40'. Raar uitgesproken teksten: 'wegwerpplassstic', 'immuuMsysteem'.
— Ester Nieuwhof (@esternieuwhof) August 13, 2020
4. Veerle weet ook nog wel wat te noemen.
1. De oubollige truttige kneuterigheid van supermarktcommercials (gezinnetje, domme man, hoofdschuddende vrouw, geselli geselli). Unox idem.
2. De oogverblindend witte yups op hun Old Amsterdamse (!) dakterras.
3. Het gebrek aan diversiteit in Nederlandse accenten: altijd Goois.— Veerle Slegers (@veerleslegers) August 13, 2020
5. En Annemarie weet het gevoel goed te omschrijven.
Stereotypes, schreeuwen en je aanspreken alsof je een randdebiel bent. Als ik ‘s een avondje tv kijk, heb ik na 3 uur het gevoel dat er een bus over me heen gereden heeft en iemand in mijn hoofd gekotst heeft
— Annemarie 🇪🇺 (@jongade) August 13, 2020
6. Mark is ook iets opgevallen.
Als je een jongere in beeld ziet, staat er altijd ergens een gitaar in zijn (of haar – maar meestal zijn) kamer. Alsof alle jongeren gitaar spelen.
— Mark van Heeswijk (@markvanheeswijk) August 13, 2020
7. De rillingen lopen over je lijf!
Er is een tandarts die in een reclamespotje steeds een heel rare verlenging van een woord in haar tekst aanbrengt. Wacht. Ik zoek. Gevonden. Ik FLIP van deze vrouw. https://t.co/D2EUL0J42m
— Hester Zitvast (@hesterzitvast) August 13, 2020
8. Klopt natuurlijk niks van.
Ongestelde vrouwen die dansend door het leven gaan, infantiele stemmetjes, slecht rijmende slogans, net iets te witte tanden, uit bed komen strak in de make up en met perfect haar etc
— Martijn Hartman-Maatman 🏳️🌈 (@MartijnHartman) August 13, 2020
9. Heel bijzonder.
Er is er een voor een allergiespray of zo, waarbij een lopende neus met een zakdoekje een druppel tussen zijn benen dept. Ik vraag me oprecht af of niemand bij de productie heeft ingezien hoe dat overkomt. 😬
— Joris De Brucker (@jdebrucker) August 13, 2020
10. Getverderrie.
Vaginale schimmel-middel tijdens etenstijd. Of welke tijd dan ook. “Jeuk en brokkelige afscheiding?”
— Nancy Tjalondo 🤸🏽♀️ (@freshcookie) August 13, 2020
11. Het is gewoon bijna knap.
Die van de Hornbach is écht vreselijk, met die man die verliefd is op zijn zaag en ermee trouwt. Hoe krijg je dit serieus verzonnen? Ik zap dan.
— Anton (@Biertjedus) August 13, 2020
12. Kap er toch eens mee!
#Haribo reclame. Ik vind het goor snoepgoed en dat volwassenen zo infantiel doen over een smerig snoepje gaat er bij mij niet in
— S💉mone Valk (@sljvalk) August 13, 2020
13. EN HET IS ALLEMAAL ZO LUID.
Dat het volume altijd harder is dan bij het programma.
— Gevoel 🐰 (@gevoel) August 13, 2020
14. En je ziet ze ook nog eens 100x.
De herhaling.
De herhaling.
De herha…🔚— Loes van den Bogert 🌟 (@_Loes__) August 13, 2020
15. Er is eigenlijk maar één oplossing.
Zo blij dat ik geen tv meer heb 😂
— Ilse Wolf (@_IlseWolf) August 13, 2020